Ara
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Matematik Eğitimi ABD-Hakkında

28.10.2021 15:22

İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümü, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde 2009 yılında kurulmuş ve 2009-2010 eğitim-öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır. Öncelikli amacı Ortaokul 5-6-7-8. sınıflarına Matematik Öğretmeni yetiştirmektir. Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Matematik Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Matematik) almaya hak kazanmaktadırlar. Şimdiye kadar mezun ettiği öğrencilerin büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda, kolej ve dershanelerde matematik öğretmeni veya idareci olarak çalışmaktadır. 2020-2021 öğretim yılı itibariyle 1 profesör, 3 doçent, 4 doktor öğretim üyesi, ve 2 araştırma görevlisi olmak üzere 10 öğretim elemanı görev yapmaktadır.

Misyon

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek nitelikte bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve kuramsal araştırmalara katılımlarını sağlamak için kurulmuştur. Lisans programı, ortak eğitim stratejisi ve uygulama yaparak deneyim kazandırma anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Böylece eğitim alanındaki yeni tekniklerin kolayca uyarlanması mümkün olacaktır. Program Genel Matematik Becerileri, Matematiksel Düşünme, Teknoloji Destekli Matematik alanlarını içermektedir. Bu sebeple öğrencilere matematiksel düşünme, genel matematik kavramlarını sunma, problem çözme becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Vizyon

Bölümümüz vizyon olarak teknolojiyi matematik için gerekli bir araç olarak benimseyen; alanındaki araç, gereç ve materyal tasarımına ve kullanımına hâkim öğretmenler yetiştirmeyi benimsemiştir. Bu bağlamda matematiksel düşünceyi iletmek ve öğrencilerin anlayışını derinleştirmek için teknolojik araç kullanabilen, matematik ve diğer alanlar arasındaki bağlantı kurabilen, ölçülebilir öğrenme değerlendirmeleri ile iyi yapılandırılmış dersler uygulayabilen ve öğrencilerin matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak matematiksel bilgi ve beceriye sahip öğretmenlerin yetiştirilmesine önem veren öğrenme yaklaşımları kullanılmaktadır.

Hızlı Erişim